Wij zijn er klaar voor.

Daar kun je zeker van zijn.

We zien u graag aan boord.

Bij Air Europa zetten we ons in voor veiligheid. De gezondheid van onze passagiers en werknemers blijft onze prioriteit nummer 1. En we werken er hard aan om een comfortabele en aangename vluchtervaring te garanderen.

Reiniging en hygiëne

Op de luchthaven

• Air Europa heeft scheidingswanden geplaatst bij de incheckbalies en de klantenservice balies op de luchthavens van Madrid en Palma de Mallorca. De in en uitstap procedures zijn aangepast op basis van adviezen van IATA en Skyteam om maximale sociale afstand te garanderen. Het grond personeel informeert de passagiers te allen tijde over de nieuwe instap-procedures, en de nieuwe pictogrammen die hiervoor speciaal zijn aangebracht op de luchthavens ter extra uitleg hiervan.

Vliegtuigreiniging

Air Europa hanteert uiterst strenge reinigingsprotocollen voor vliegtuigen, maar heeft het aantal grondige reinigingen verhoogd om de hele vloot met goedgekeurde producten te ontsmetten. De bemanningen zijn uitgerust met maskers en handschoenen en alle vliegtuigen zijn voorzien van ontsmettingsdoekjes voor gebruik door zowel de bemanning als de passagiers.

Luchtfilters

Het is belangrijk om te weten dat de lucht in de cabine continue ververst wordt. Het is een combinatie van buitenlucht en gefilterde lucht met behulp van HEPA-recirculatie, of: zeer effectieve filters. Om u een idee te geven van hun capaciteit: 99,9% van de luchtinname wordt ontdaan van eventueel aanwezige virussen. Het zijn identieke systemen zoals die in ziekenhuis omgevingen, bijv. operatiekamers, gebruikt worden. Er is geen vervoermiddel voor personenvervoer dat zo effektief gereinigd wordt als het vliegtuig om u te beschermen tegen mogelijke besmettingen. Dit geldt speciaal wanneer u vliegt met Air Europa en haar moderne en comfortabele vloot.

Sterilisatiekits

De Europese regelgevende instantie adviseert luchtvaartmaatschappijen in het bezit te zijn van universele beschermingskits (beschermende kleding, handschoenen, gezichtsmaskers, een bril met biologische bescherming ...) en samenwerken met gezondheidsautoriteiten. Onze vloten zijn uitgerust met deze systemen sinds 2003, toen een uitbraak van acuut en ernstig ademhalingssyndroom (SARS) werd ontdekt.

Aangepaste ervaring

Service aan boord

We werken er hard aan om het aantal contactmomenten zoveel mogelijk te vermijden, waarbij we altijd prioriteit geven aan de gezondheid en hygiëne van onze passagiers, daarom bieden we het volgende aan:

• Onze dekens zijn comfortabel en schoon: elke deken wordt na elke vlucht verwijderd om hygiënisch te worden gereinigd, gedroogd en opgevouwen door middel van industriële machines. De dekens worden terug in het vliegtuig in een plastic zak geplaatst, waar ze blijven totdat ze aan de klant worden gegeven.
  • Onze belangrijkste cateringpartner, Gate Gourmet, volgt strikte regels en hygiënemaatregelen.

Protocollen

• We hebben permanent contact met de gezondheidsautoriteiten van alle landen waar we naartoe vliegen, we volgen hun instructies tot op de letter en we hebben niet alleen de protocollen geïmplementeerd die van ons vereist zijn door EASA (European Aviation Safety Agency) We hebben ze versterkt en blijven ze updaten naarmate de situatie zich ontwikkelt.

• Afstand tussen passagiers aan boord: afhankelijk van de bezetting wordt de maximaal mogelijke afstand tussen passagiers gehandhaafd.

Online beheer

We adviseren al onze klanten het gebruik van onze online kanalen te gebruiken om alle zaken met betrekking tot hun reizen, zoals facturering, online inchecken te kunnen beheren. Dit is mogelijk vanaf onze website aireuropa.com of op de mobiele app.

Beheer uw Reservering